Kriptovaliutų reklamos rinka

2018-02-02

Prasidėjus kriptovaliutų bumui, interneto reklamos rinkoje atsirado nauji, ypač daug investicijų į reklamą nukreipiantys žaidėjai. Didžioji šių investicijų dalis atitenka reklamos gigantams, tokiems kaip Facebook bei Google. Kitą dalį šių investicijų pasidalija įvairios kiti reklamos rinkos žaidėjai, tokie kaip Microsoft, Twitter, Appnexus bei įvairūs į kriptovaliutų reklamą orientuoti reklamos tinklai ar specializuotos svetainės.

Įprastai kriptovaliutų reklama yra susijusi su CO projektais ir ganėtinai agresyviai kviečia investuoti, dažnai yra klaidinanti, tačiau už jos ištransliavimą, kuris, be kita ko, yra dažnai labai silpnai optimizuotas, mokami palyginti itin aukšti įkainiai. Jeigu laikytume, kad Lietuvoje vidutinis reklamos įkainis automatizuotose (RTB) sistemose siekia apie 0.3 eur už CPM (1000 reklamos parodymų), tai ICO ar su kriptovaliutomis susijusios reklamos CPM lengvai pasiekia 1-2 eur ar daugiau. Taip yra todėl, kad kai kurie ICO projektai sugeba per trumpą laiką ir vis dar labai sėkmingai pritraukti didžiules investicijas, tad gali sau leisti reklamai išleisti 100.000 eur ar netgi milijonus.

Anksčiau rašėme apie ICO bei alternatyvias kriptovaliutas.

Internetinės žiniasklaidos atstovams, gyvenantiems iš reklamos pajamų, tokie aukšti įkainiai yra itin viliojantys. Tad dalinai ir dėl šios priežasties ypač sparčiai gausėja įvairių abejotinos kokybės svetainių, blogų, Facebook grupių, skirtų kriptovaliutų tematikai, taip pat šia tema vis daugiau rašo ir didieji interneto portalai. Kitaip tariant visi siekia iš to uždirbti. Visgi Facebook išsiskyrė iš minios.

 

Facebook keičia reklamos politiką kriptovaliutų atžvilgiu

Prieš keletą dienų kompanija Facebook paskelbė keičianti reklamos politiką: nuo šiol bus draudžiami skelbimai, reklamuojantys finansinius produktus ir paslaugas, kurie dažniausiai siejami su klaidinančiomis ar apgaulingomis reklamomis, pavyzdžiui, skelbimai apie binarinius opcionus, pradinių skaitmeninių žetonų platinimą (angl.: ICO) ar kriptovaliutas.

Rob Leathern, kompanijos produktų valdymo direktorius teigia, kad du pagrindiniai „Facebook“ reklamos politikos principai yra saugi ir į žmones orientuota reklama. Pasak jo, klaidinantys ar apgaulingi skelbimai socialiniame tinkle yra nepageidaujami.

„Norime, kad žmonės ir toliau atrastų naujus produktus bei paslaugas naudodamiesi „Facebook“ be baimės būti apgautais ar suklaidintais. Šiandien yra daug nesąžiningai veikiančių kompanijų, reklamuojančių binarinius opcionus, ICO ar kriptovaliutas“, – sako R. Leathern.

Iš naujosios Facebook reklamos politikos:

  1. Draudžiami finansiniai produktai ir paslaugos

Skelbimai neturi reklamuoti finansinių produktų ir paslaugų, kurie dažniausiai yra susiję su klaidinančia ar apgaulinga reklamine praktika, tokia kaip binariniai opcionai, ICO ar kriptovaliutos.

Pavyzdžiai:

  • „Pradėkite prekiauti binariniais opcionais ir gaukite 10 prekybos bonusų be jokios rizikos!“
  • „Spausk čia ir sužinok daugiau apie mūsų kriptovaliutą, kuri leidžia atlikti momentinius mokėjimus į bet kurią pasaulio šalį“
  • „Naujas ICO! Pirk mūsų tokenus su 15 proc. nuolaida dabar!”
  • „Pasinaudok savo senatvės pensijos fondu ir įsigyk Bitcoin‘us dabar!”

Nauja reklamos politika apima ir kitas Facebook platformas

Tokia reklamos politika bus taikoma „Facebook“, „Audience Network“ ir „Instagram“ platformose. Kompanijos atstovas teigia, kad tai tikriausiai neeliminuos visų sukčiavimo atvejų, tačiau bendruomenė skatinama būti budri ir informuoti apie turinį, pažeidžiantį reklamos politiką. Tai žmonės „Facebook“ paskyroje gali daryti spausdami reklamos viršuje, dešinėje pusėje esantį mygtuką.

Šia naujove skatinama toliau tobulinti reklamos politiką siekiant užkirsti kelią nesąžiningiems paslaugų teikėjams pasipelnyti „Facebook“ platformos pagalba.

Ne visa informacija apie kriptovaliutas bus blokuojama

Specialistai pastebi, kad nuo šiol kuriant reklaminius skelbimus žinutės turinys bus ypač svarbus. Nors finansinių paslaugų ir produktų reklama draudžiama, visgi su kriptovaliutomis susijusios konferencijos, susitikimai ar susibūrimai nėra blokuojami.

Pasak rinkos dalyvių, toks „Facebook“ pareiškimas yra dar vienas smūgis klestinčiai, tačiau rimtus sukrėtimus patiriančiai kriptovaliutų rinkai, tačiau neneigiama, kad ja vis dažniau naudojamasi nusikalstamai veiklai vykdyti. Prieš keletą mėnesių pasaulį apskriejo žinia, kad įsilaužėliai iš „Tether Treasury“ pavogė 31 mln. JAV dolerių vertės „Tether“ kriptovaliutą. Nepaisant sukrečiančios žinios, tuometinė Bitcoin‘o vertė rinkoje nenukrito.

Kaip blokavimas paveiks reklamos rinką?

Atsakymas iš tiesų ganėtinai paprastas – visos Facebook reklamos platformai numatytos investicijos apie ICO, kriptovaliutas bei panašiomis temomis bus nukreiptos į kitas reklamos platformas. Pirmiausiai į Google, o taip pat ir į kitas mažesnes, pavyzdžiui Twitter, Linkedin, Microsoft. Tai reiškia, jog daugiau galės uždirbti mažesnieji reklamos rinkos žaidėjai, galbūt daugiau pajamų gaus ir kriptovaliutų tema rašančios svetainės.

Facebook vs Google
Facebook vs Google

Kitas svarbus aspektas yra tam tikra žinutė visuomenei. Jeigu netgi Facebook atkreipė dėmesį į kriptovaliutų fenomeną bei ėmėsi tam tikrų veiksmų siekdami gerų tikslų, visuomenė turėtų labiau atkreipti dėmesį ir į riziką, susijusią su investavimu į kriptovaliutomis. Galutiniai reklamuojamų paslaugų vartotojai yra žmonės, todėl šias naujienas girdėdami, jie taps atsakingesni ir atsargesni, o tai šiek tiek prisidės prie dalies visuomenės edukavimo ir didesnio finansinio atsakingumo. ko taip pat siekia ir Kriptovaliutos.lt projektas. Todėl šį Facebook žingsnį vertiname teigiamai.

 

Kriptovaliutos ir interneto reklamos rinka. Facebook atsisako pajamų iš kriptovaliutų reklamos

You May Also Like

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *